
Employer branding
Søger I et strategisk og kreativt employer branding-bureau
specialiseret i at forankre eller forandre jeres identitet og kultur gennem stærke fortællinger, kampagner, aktiviteter, SoMe, film og andet content?
Book et gratis inspirationsmøde
Kontakt os på info@september-agency.dk eller telefon 22 17 61 21
Hvorfor employer branding?
I et konkurrencepræget jobmarked er det mere udfordrende end nogensinde at tiltrække og fastholde dygtige medarbejdere. Som HR-professionel eller forretningsleder anerkender du sandsynligvis vigtigheden af at skabe et stærkt employer brand, der adskiller jeres organisation fra andre, men forstår du også vigtigheden af at kommunikere kreativt?
Employer branding handler ikke længere kun om at vise virksomhedens fordele, goder og medarbejdere. Det handler om at tale til potentielle kandidaters hjerter og hjerner, engagere dem på et følelsesmæssigt plan og inspirere dem til at vælge jeres virksomhed som deres foretrukne arbejdsgiver. Og her er kreativitet et afgørende parameter.
5 grunde til, at kreativitet har afgørende betydning for jeres employer branding:
Differentiering
Kreativitet giver jer mulighed for at differentiere jeres employer brand fra konkurrenterne. Ved at tænke ud af boksen og fremstille jeres virksomhed på en unik og autentisk måde kan I vinde opmærksomheden og skille jer ud blandt en masse andre virksomheder, der fisker i den samme talentpool som jer.
Autencitet
Kreativitet giver jer mulighed for jer at vise essensen af jeres virksomhedskultur og værdier. Gennem engagerende historiefortælling, visuelt indhold og målrettede kampagner kan I kommunikere, hvad der gør jeres virksomhed speciel, og skabe en følelsesmæssig forbindelse til potentielle kandidater.
AMBASSADØRER
Kreativitet giver jeres medarbejdere mulighed for at blive brandambassadører. Når I skaber en kultur, der fremmer kreativitet og giver jeres medarbejdere mulighed for at bidrage med deres ideer og talenter, vil de stolt repræsentere din organisation, både online og offline.
KANDIDATER
Kreativitet forbedrer kandidatoplevelsen i hele rekrutteringsprocessen. Fra en visuelt appellerende karriereside og fængslende jobannoncer til alternative interviewteknikker og samtalestartere på eksempelvis messer eller konferencer kan I skabe en oplevelse, der afspejler jeres virksomheds kreativitet og efterlader et varigt indtryk hos kandidaterne.
FORANDRINGER
Kreativitet fremmer en innovativ og tilpasningsdygtig tankegang inden for jeres organisation. Ved at opmuntre til kreativ tænkning kan I generere friske ideer, omfavne forandringer og være et skridt foran i et foranderligt marked.








Sådan arbejder vi hos September
Vi skriver EVP’er, skaber kampagner, producerer film, udvikler levende aktiviteter og installationer, hvor jeres medarbejdere bliver en del af en historie. Involveret på mange eller få måder. Som levende assets, skabere, lærere eller lærende. Vi hjælper dig med at bygge et stærkt fundament, som du kan bruge til at engagere dine medarbejdere. Brug det til at lære mere om de skjulte ædelstene i din virksomhed eller til at lade fremtidige medarbejdere vide, hvad det vil sige at være en del af jeres virksomhed.

VI FORMULERER EVP’er
VI UDVIKLER KONCEPTER
VI DESIGNER KAMPAGNER
VI PRODUCERER INDHOLD
VI EKSEKVERER DET HELE
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
---|
To veje til effektiv employer branding
Uanset om I skal i gang med at bygge jeres virksomheds employer brand, eller I skal eksekvere på en eksisterende strategi og EVP, har vi erfaringen og redskaberne til at bringe jer videre.
Forankring
Vi skaber en process, hvor medarbejdere og ledelse bliver inkluderet i formuleringen af et nyt EVP (employer value proposition), og som er grundstenen i et stærkt employer brand.
Herefter hjælper vi med at skabe en række tiltag og kreative kampagner, som omdanner og formidler jeres EVP og brand over for medarbejdere og potentielle kandidater.
Forandring
Med afsæt i jeres nuværende employer brand eller EVP skaber vi konkrete koncepter for nye kampagner og aktiviteter.
​
Vi producerer og eksekverer effektivt og pragmatisk, så vi forandrer og forankrer undervejs, og at man som virksomhed oplever resultater hurtigt.
Hvordan skaber man employer branding i virkeligheden?
Hvad er et arbejde, når arbejdspladsen helt eller delvist er rykket væk fra fællesskabet, ind på hjemmekontoret eller ud på LinkedIn? Hvad sker der med kulturen og arbejdsglæden, når automatisede screeningprocesser overtager? Og hvad betyder det for virksomhedens image, hvis HR og kommunikation og marketing taler forskellige sprog?
​
Hos September har vi en klar holdning til hvordan man skaber og eksekverer Employer Branding både strategisk, kreativt og effektivt.
Vi kommer gerne ud til et 30 minutters inspirationsoplæg hvor vi viser eksempler og kreative veje til at skabe et stærkt employer brand der lever videre ude i virksomheden, men naturligvis også digitalt.
​
Vi faciliterer også employer branding oplæg og workshops hvor både ledelse, HR, kommunikation, marketing og medarbejdere bliver involveret.
Kontakt os og hør om mulighederne
En lus mellem mange negle
Employer Branding er en af de mest komplekse kommunikationsdiscipliner, eftersom den taler ind i og ud fra flere andre ansvarsområder i virksomheden og fordrer, alt man evner at binde behov i intern kommunikation og HR sammen med muligheder inden for branding og marketing.
​
At lykkes med en effektiv employer Branding-kampagne kræver derfor fra virksomhedens side, at man har et godt overblik over virksomheden behov og aktiviteter, men også at man har et kommercielt mindset og kontakter ud i forretning og til den øverste ledelse, så man kan få skabt de nødvendige forbindelser og sikre sig, at virksomheden prioriterer disciplinen.
Alternativt kan Employer Branding hurtigt ende som en lus mellem mange negle, som allerhøjest resulterer i et par generiske medarbejderportrætter eller deltagelse på diverse jobmesser.
​
Det kræver derfor både noget af jer som ansvarlige ledere og medarbejdere i virksomheden.
Employer branding eller employer advocacy?
Employer Branding er betegnelsen for virksomheders indsats for at markedsføre sig selv som en attraktiv arbejdsplads. Et Employer Brand er den reelle opfattelse af en virksomheden som arbejdsgiver – blandt nuværende og potentielle medarbejdere. Men det er ikke nødvendigvis det samme som at være 100% autentisk.
​
Employer Advocacy er at give ordet til medarbejderne og lade dem stå for at skabe indhold der viser deres faglighed, glæde og stolthed over deres arbejde og arbejdsplads. Det er en naturlig del af den tid vi lever i, men ikke nødvendigvis et stærkt værktøj til at fremme eller udvikle virksomhedens kultur
Men det betyder ikke, at man ikke kan engagere, involvere og aktivere sine medarbejdere gennem et stærkt employer brand.
Tværtimod er en stærk employer branding-kampagne med til at give medarbejderne noget kreativt men også håndgribelig at tage fat i, dele og gøre til deres eget.
Referencer






